1. Gięcie blach CNC: Nowoczesne podejście do formowania metali
  2. Czyste okna w miejscu pracy – Przewodnik jak skorzystać z usług profesjonalistów
  3. Zasady klasyfikacji odpadów niebezpiecznych – Co musisz wiedzieć?
  4. Jak uzyskać czyste sprężone powietrze?
  5. Co to jest usługa “door-to-door”?
  6. Dlaczego warto zainwestować w wysokiej jakości meble łazienkowe? – Długowieczność i estetyka na lata
  7. Jakie są różnice między używanymi a nowymi sprężarkami śrubowymi? – Porównanie wydajności i kosztów
  8. Jakie drzwi wewnętrzne wybrać do małych pomieszczeń? – Praktyczne wskazówki dla ograniczonej przestrzeni
  9. Co powinno mieć wpływ na wybór trumny do pochówku?
  10. Przewozy kolejowe przez Kazachstan: Główne trasy i korzyści
  11. Kiedy warto zdecydować się na pompę ciepła?
  12. Catering na imprezę rodzinną – kiedy warto się na niego zdecydować?
  13. Odkryj potencjał rynku lokalnego dla swojej firmy
  14. Czy to grzyb na ścianie?
  15. Pierwsze kroki z nową stroną internetową i SEO – kluczowe kwestie do rozważenia
  16. Wycieki w instalacji sprężonego powietrza — jak je zlokalizować?
  17. Faktoring w transporcie – na czym polega? 4 powody, które sprawiają, że firmy spedycyjne, logistyczne i transportowe decydują się na niego
  18. Kogo i co chroni Prawo autorskie?
  19. Cofnięte lub ograniczone pozwolenie wodnoprawne – a odszkodowanie?
  20. USG Dopplera tętnic szyjnych i kręgowych – gdy miewasz omdlenia i zawroty głowy
  21. Zbiornik podziemny na gaz – gdzie się sprawdzi?
  22. Jaki wpływ na pacjenta ma wystrój sali operacyjnej?
  23. Wilgotność sprężonego powietrza — dlaczego powinna być jak najniższa?
  24. HDS-y – kiedy warto je wynająć
  25. Program Agroenergia 2020 – zasady, warunki, jak skorzystać?
  26. Lustra w małej przestrzeni – powiększ optycznie wnętrze
  27. Ceremonia pogrzebowa – kto zajmie się jej organizacją?
  28. Styczniki modułowe – wszystkie potrzebne informacje
  29. Czy Łomianki to dobre miejsce dla rodziny?
  30. Zakres automatyki w Smart Home
  31. Jakie są cele przeprowadzenia audytu RODO
  32. Urządzenia do gospodarowania kondensatem
  33. Rękawice robocze – solidna ochrona rąk pracowników
  34. Czy fotowoltaika jest opłacalna?
  35. Zadania inspektora ppoż
  36. Wyposażenie do sklepów z artykułami do domu – znajdziesz w chińskich centrach
  37. Posiłki dietetyczne do domu – wygoda i zdrowie
  38. Jak wybrać kasę fiskalną do warsztatu samochodowego?
  39. Usługi kancelarii prawnej dla biznesu
  40. Balustrady ze stali nierdzewnej – dlaczego warto je wybrać?
  41. Dlaczego warto zainwestować w SEO?
  42. Rusza nabór wniosków do programu „Czyste powietrze 2.0”
  43.  Rzeczoznawca budowlany – błędy w wykończeniu ścian
  44. Tynki akrylowe – najpopularniejsze wykończenie elewacji
  45. Czy konwojowanie gotówki jest bezpieczne?
  46. Jak zorganizować transport maszyn i materiałów budowlanych
  47. Prezentacje multimedialne- nieodłączny element nauki, rozwoju oraz pracy
  48. Sprawdzone narzędzia do gratowania
  49. RODO a przechowywanie i niszczenie dokumentów
  50. Spedytor – specjalista od organizacji transportu 
  51. Jak upiększyć przestrzeń – szkło z nadrukiem
  52. Propan jako uniwersalne paliwo opałowe
  53. Klimatyzatory ścienne Toshiba – rozwiązania dla domu i biura
  54. USG mięśni kończyny górnej i dolnej po urazie
wtorek, 21 stycznia, 2025
  1. Gięcie blach CNC: Nowoczesne podejście do formowania metali
  2. Czyste okna w miejscu pracy – Przewodnik jak skorzystać z usług profesjonalistów
  3. Zasady klasyfikacji odpadów niebezpiecznych – Co musisz wiedzieć?
  4. Jak uzyskać czyste sprężone powietrze?
  5. Co to jest usługa “door-to-door”?
  6. Dlaczego warto zainwestować w wysokiej jakości meble łazienkowe? – Długowieczność i estetyka na lata
  7. Jakie są różnice między używanymi a nowymi sprężarkami śrubowymi? – Porównanie wydajności i kosztów
  8. Jakie drzwi wewnętrzne wybrać do małych pomieszczeń? – Praktyczne wskazówki dla ograniczonej przestrzeni
  9. Co powinno mieć wpływ na wybór trumny do pochówku?
  10. Przewozy kolejowe przez Kazachstan: Główne trasy i korzyści
  11. Kiedy warto zdecydować się na pompę ciepła?
  12. Catering na imprezę rodzinną – kiedy warto się na niego zdecydować?
  13. Odkryj potencjał rynku lokalnego dla swojej firmy
  14. Czy to grzyb na ścianie?
  15. Pierwsze kroki z nową stroną internetową i SEO – kluczowe kwestie do rozważenia
  16. Wycieki w instalacji sprężonego powietrza — jak je zlokalizować?
  17. Faktoring w transporcie – na czym polega? 4 powody, które sprawiają, że firmy spedycyjne, logistyczne i transportowe decydują się na niego
  18. Kogo i co chroni Prawo autorskie?
  19. Cofnięte lub ograniczone pozwolenie wodnoprawne – a odszkodowanie?
  20. USG Dopplera tętnic szyjnych i kręgowych – gdy miewasz omdlenia i zawroty głowy
  21. Zbiornik podziemny na gaz – gdzie się sprawdzi?
  22. Jaki wpływ na pacjenta ma wystrój sali operacyjnej?
  23. Wilgotność sprężonego powietrza — dlaczego powinna być jak najniższa?
  24. HDS-y – kiedy warto je wynająć
  25. Program Agroenergia 2020 – zasady, warunki, jak skorzystać?
  26. Lustra w małej przestrzeni – powiększ optycznie wnętrze
  27. Ceremonia pogrzebowa – kto zajmie się jej organizacją?
  28. Styczniki modułowe – wszystkie potrzebne informacje
  29. Czy Łomianki to dobre miejsce dla rodziny?
  30. Zakres automatyki w Smart Home
  31. Jakie są cele przeprowadzenia audytu RODO
  32. Urządzenia do gospodarowania kondensatem
  33. Rękawice robocze – solidna ochrona rąk pracowników
  34. Czy fotowoltaika jest opłacalna?
  35. Zadania inspektora ppoż
  36. Wyposażenie do sklepów z artykułami do domu – znajdziesz w chińskich centrach
  37. Posiłki dietetyczne do domu – wygoda i zdrowie
  38. Jak wybrać kasę fiskalną do warsztatu samochodowego?
  39. Usługi kancelarii prawnej dla biznesu
  40. Balustrady ze stali nierdzewnej – dlaczego warto je wybrać?
  41. Dlaczego warto zainwestować w SEO?
  42. Rusza nabór wniosków do programu „Czyste powietrze 2.0”
  43.  Rzeczoznawca budowlany – błędy w wykończeniu ścian
  44. Tynki akrylowe – najpopularniejsze wykończenie elewacji
  45. Czy konwojowanie gotówki jest bezpieczne?
  46. Jak zorganizować transport maszyn i materiałów budowlanych
  47. Prezentacje multimedialne- nieodłączny element nauki, rozwoju oraz pracy
  48. Sprawdzone narzędzia do gratowania
  49. RODO a przechowywanie i niszczenie dokumentów
  50. Spedytor – specjalista od organizacji transportu 
  51. Jak upiększyć przestrzeń – szkło z nadrukiem
  52. Propan jako uniwersalne paliwo opałowe
  53. Klimatyzatory ścienne Toshiba – rozwiązania dla domu i biura
  54. USG mięśni kończyny górnej i dolnej po urazie

RODO służy zapewnieniu oraz kompleksowej ochronie przechowywanych i przetwarzanych danych osobowych. Jednakże żaden z przepisów RODO nie określa w sposób jednorodny, jak powinna wyglądać taka ochrona. Nie istnieje również instrukcja ani metoda stanowiąca, jakie wdrożenie w sposób wystarczający zapewniłoby bezpieczeństwo danych.

Każda organizacja powinna we własnym zakresie zatroszczyć się o to, by przechowywane oraz przetwarzane przez nią dane osobowe były bezpieczne. Winna ona zatem opracować takie procedury bezpieczeństwa, które zgodne będą z regulacjami RODO. Wdrożone systemy bezpieczeństwa muszą uwzględniać też tajemnice organizacji oraz ustalony przez w niej sposób ich ochrony.

Z tego powodu najważniejszym oraz pierwszym krokiem, który podjąć należy celem wdrożenia rozwiązań RODO jest przeprowadzenie audytu.

Czym jest audyt RODO?

W Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, czyli ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych nie wskazano, jak dokładnie powinien wyglądać audyt, nie ma tam również żadnych przepisów, które opisują jego stronę techniczną. Cel audytu stanowi oszacowanie stopnia przygotowania organizacji do obowiązków, które wynikają z przepisów rozporządzenia. Winien on więc dokładnie określać rodzaj oraz zakres przetwarzanych danych, a także zidentyfikować obszary, które wymagają zmiany lub poprawy oraz pozwalać zaplanować wdrożeniowe działania. Umożliwia on lepsze poznanie organizacji oraz stanowi punkt wyjścia przed rozpoczęciem wdrożenia RODO.

W zakresie audytu niezbędne jest sprawdzenie:

  • jakie dane osobowe znajdują się w posiadaniu organizacji, a także czy osoby, których owe dane dotyczą wyraziły zgodę na ich przetwarzanie;
  • jaki jest cel oraz zakres przetwarzania danych osobowych;
  • czy wszelkie dane, jakie są przechowywane przez organizację, są niezbędne;
  • jak wyglądają techniczne sposoby przechowywania danych osobowych, a zatem między innymi systemy zabezpieczeń, certyfikaty bezpieczeństwa stron internetowych, a także zabezpieczenia fizyczne;
  • jak przedstawia się stan wiedzy pracowników organizacji, którzy posiadają dostęp do danych osobowych, także danych osobowych innych zatrudnionych osób czy klientów;
  • jak przedstawiają się dokumenty albo umowy zawierane przez organizację w odniesieniu do zapewnienia ochrony danych, którymi ona dysponuje.

Prawidłowo przeprowadzony audyt RODO pozwala uzyskać obraz, jakie dane osobowe oraz w jaki sposób są przetwarzane w danej organizacji. Będzie również stanowił podstawę do podjęcia kolejnych decyzji odnośnie sposobu wdrożenia RODO.

Raport z audytu

Każdy audyt, w tym również audyt RODO, winien zostać podsumowany raportem. Raport z audytu musi pozwolić uzyskać odpowiedzi na kluczowe pytania, a mianowicie:

  • czy trzeba powołać w organizacji Inspektora Ochrony Danych;
  • jakie działania na danych osobowych są realizowane w danej organizacji;
  • czy procesy przetwarzania danych są zgodne z wytycznymi RODO;
  • czy organizacja nie przetwarza zbyt wielu danych osobowych;
  • czy stosowane w niej rozwiązania są skuteczne;
  • czy pracownicy organizacji znają obowiązujące procedury oraz jak przedstawia się poziom świadomości pracowników względem ochrony i przetwarzania danych;
  • do jakich podmiotów zewnętrznych owe dane są transferowane i czy owe transfery posiadają oparcie w postaci umów powierzenia albo przesłanek legalności udostępniania danych;
  • czy organizacja stosuje prawidłowe obowiązki informacyjne oraz klauzule zgód;
  • jak realizowane są prawa osób, których dane są przetwarzane;
  • w jaki sposób kontrolowane są informatyczne oraz techniczne zabezpieczenia;
  • czy organizacja posiada opracowaną odpowiednią strukturę systemu ochrony danych oraz czy pracownicy znają swoje obowiązki w jej zakresie;
  • czy istnieją odpowiednie zasady postępowania na wypadek wystąpienia incydentu naruszenia danych osobowych;
  • czy organizacja jest w stanie wykazać, iż prawidłowo są w niej przestrzegane przepisy ochrony danych.

Dzięki raportowi z audytu organizacja może określić obszary wymagające zmian a także ustalić plan ich wprowadzania. Wdrożenie zalecanych zmian pozwala natomiast na zapewnienie przechowywanym danym odpowiedniego stopnia zabezpieczenia. 

Źródło: ISecure – ochrona danych osobowych Warszawa

0 Comments

Leave a Comment